Svagt förtroende till polisen

Jag har en ganska uttalat svag tilltro till våra kära vänner i blått. Genom åren har jag lärt mig att det är bättre att skippa ringa efter hjälp och ta tag i problemet själv. För den hjälpen man får ställer ofta till mer bekymmer än nytta. Efter att ha läst i princip i varenda nyhetstidning om polisernas problem i Sverige att de inte orka ha pistolen på sig för att de får höftfel har fått mig att fundera. Är man så jävla klen, kan man då verkligen skapa den respekt och auktoritet som krävs i det yrket? Se bara på de problemen vi haft i Göteborg i höst. Polisen vågar inte ta itu med problemen med brinnande bilar och upplopp.. vem fan ska då göra det? De är de enda som lagligt får ha vapen och ändå är det rädda?
Det gamla uttrycket "Skjut en snut" har tappat all mening, trots allt, vem är så feg att man slår på en som redan ligger?


Även i mitt favoritland har man problem med polisen, dock av det mer humoristiska slaget.