Mack Dawg lägger ner?





Jag har i större delen av mitt verksamma snowboardliv följt 2 produktionsbolags filmer. Standards Films och Mack Dawg. I MDP´s fall har jag dessutom (hör och häpna) köp i princip alla filmer de släppt och har genom detta en hyfsat rejält samling VHS och på senare år DVD:er från deras releaser.

I år har MDP dock inte gjort någon film och av vad allt jag förstår har de sålt sin utrustning och lagt ner MDP. Brad Kremer som filmat med/för MDP och varit en av de drivande genom alla år gjorde idag arbete för Burtons film (vilket delvis syns även om helheten är sisådär..) Brad har nog utan att säga för mycket filmat merparten av Jeremy Jones del i filmen.

Vi ser väl, för jag gissar att grabbarna i MDP gänget faktiskt börjat bli lite äldre (eftersom jag börjar bli gammal och de började när jag var kid ;)
Kanske dyker det upp något nytt från MDP i det fallet de bara omformat bolaget men jag skulle nog mer satsa på att de kanske ger sig på en ny bana.

Bara se vad som dyker upp, jag väntar då med spänning på mer kvalitativa projekt

En klassiker från MDP´s Melt Down Project. Avslutningdelen med pite-pojkens klassiska part som gick varm i min video hemma i Rosvik. Åratal före alla andra i stilen.