Chalmers BigJump på lördag



Är egentligen inte allt för mycket för Chalmers BigJump men det finns en charm med stadstävlingar.. Vet inte varför men jag tror jag gillar tanken med att man tar åkarna till publiken, lite serverar massorna med snowboard.. Vem vet, kanske är det helt enkelt tanken på Opel BigJump från förr som gör att jag klamrar mig fast vid stadstävlingar med små hopp..
En sak är säkert, obehagligt många matte-dudes som jobbat ihop kicken så den bara måste vara perfekt och med snön som ligger i Göteborg i dagsläget är det ju bra chanser att det kan bli bra ös.

Programmet är iallafall som följande:

30 Jan, 09.00 Registreringen för åkarna öppnar i Kårhusets entré
30 Jan, 10.00 Hoppet öppnas för uppvärmningsåk
30 Jan, 11.30 Tävlingen går igång
30 Jan, Ca. 14.30 Dags för final!
30 Jan, Ca. 16.00 Prisutdelning
30 Jan, 20.00 Middag för åkare och sponsorer
23.00 Efterfest på nattklubben Valand vid Avenyn.
Kommer INTE filma eventet då jag lite snabbt räknade till 100 x 10^70 kameror på tävlingarna de sista åren.

Jag gjorde dock en film därifrån för några år sedan:



Lite bilder jag tog under fjolårets event