Magic hour..

Magic hour är ju ett klassiskt uttryck i foto/film världen.. den där perfekta tiden då solen är precis i den temperaturen som bara gör allt så jäkla underbart (som referens se Nitro filmen från 2007 och shootet i Idre.. galet bra ljus! Alt.Nike shoten och kvällsbilderna) Den är den tiden då allt bara blir perfekt och i princip är det då allt skall ske..



Nitro ovan, Nike nedan





Jag har nu upptäckt att denna tid inträffar.. varje dag i lägenheten.. helt grymt faktiskt.. strax efter 18 går solen ner bakom tornen och istället för direkt solljus i lägenheten får jag då reflektionerna av huset bredvid som gör allt bara underbart.. Får väl se hur det blir i sommar, gissar det håller sig nån timme till på balkonen då med sol men det är nice. Satt och pysslade med jobb ikväll när det slog om och jag bara satt där.. Är väl en knapp halvtimme sen är det över och solen har gått ner. Men den halvtimmen.. Bara njuta med en kopp te. Önskar jag haft en vidvinkel till stillbildskameran i det läget men får nöja mig med lite 50mm bilder skjutna från höften.


Visar tyvärr inte verkligheten riktigt, är betydligt mer knall-orange.. bara slå på lite musik och ta en pause. Pinsamt mkt kablar.. men jag är lite slö på att fixa till det ;)


I köket.. mys-oranga luckor


Svårt att visa reflektioner tyvärr, men i rutorna i mitten ser du en stor sol iallafall ;)


På sidan av tornet ser man en tanke av ljusspelet som är i lägenheten.

Ja då var det bara bita ihop, slå igen locket på datorn och försöka göra lite middag. Ännu en arbetsvecka börjar imorgon och nu är ledigheten över. Redan på fredag åker jag mot Oslo för att filma stopp 3 på TTR touren i Norden, ska bli riktigt kul. Trivs alltid i Oslo som varit lite av min go-to-city när man har tid över. Älskar hur havet möter fjäll i form av en storstad.