Dagens skivtips..

Börjar bli mer och mer som en pensionär.. kör morgonpromenader innan jobbet i vanliga fall men idag skulle jag sova ut.. inte blev det ju så. Jag vaknade 6.30 iallafall.

Tänkte jag kunde passa på att tipsa om två skivor som är riktigt vassa.

Första skivan är Kitsuné Maison Compilation 6, som bara är ett måste för iPoden i sommar. Sköna tunes som passar lika bra på partyt som din nya videoblog.




Skiva nummer två är faktiskt något så ovanligt som ett nytt hårdrocksalbum.
Jag kan väl direkt säga att jag har inte beslutat vad jag tycker om Crashdiet som band och som individer men nya skivan är riktigt skön och andas av influenser från Mötley Crue och pojkarna från förr. Känns fel men ändå så rätt, skönt med lite ny rock också trotts allt har ju alla ikoner mer eller mindre knarkat ihjäl sig och utan nya band så dör rocken..

Skivan heter iallafall:

Crashdiet - Generation Wild