West Cost Riot och Metaltown i helgen

Så imorgon börjar kalaset i Göteborg, först ut är fjolårets succé West Cost Riot som går av stapeln imorgon. 2009 såg vi Social Distortion som var helt fantastiska.. jag är dock oerhört besviken på årets lineup. Jag är inget fan av The Hives och att de skall headlina på stora scenen som avslutningsakt är för mig bortom all förståelse och kanske till och med något av en dealbreaker! Sen gav Raised Fist en magisk spelning förra året medan 2010 innehåller mindre intressanta nykomlingar som Invasionen mfl. I mitt huvud så börjar det nog mer luta att man går in på Metaltown på lördag och ser när In Flames öser. Även om jag sett dem säkert 6-7 ggr live så levererar de alltid och sen är det ju många favoriter som de hållt mig med i gymmet genom åren ;)

Fredag spelar Rammstein på stora scen och på söndag får jag nog tycka att The Sounds på Peir Pressure är den artisten som jag ser fram emot.

Är du i Götet i helgen och är sugen på lite musik och bärs så har jag tiderna och en bra balkong att värma upp på. Fullt ös!

Lite videos för att värma upp! Underbara!



Sen spelar även Hatebreed i helgen, fan jag blir peppad bara jag tänker på det!


Om du verkligen vill se ett guldkorn så spelar Finntroll på lördag..


Dark Tranqullity gästar också Göteborg


Det enda band jag saknar i en annars helt okej uppsättning är då Arch Enemy som hade varit den perfekta head linen för fredag kan jag tycka! Fan hade kunnat bli riktigt bra ös!

Ses i helgen! Ska se om jag kan leta fram den här liraren jag hittade ifjol..