Mycket att göra..

Det har varit sjukt stressigt nu på senaste så har inte hunnit bli många inlägg på bloggen men jag lovar försöka bättra mig. Är lite spännande projekt nu på horisonten och förhoppningsvis vet jag mer i mitten av nästa vecka.



Är ruggigt peppad på morgondagen, har beställt ett nytt objekt igår så ska bli kul att se hur det kan bidra till mitt timelapse projekt. Fick bli ett 14 mm 2.8F (ger en brännvidd på ca 22,4mm med Canon 550D) så det känns som ett väldigt vettigt köp, har dessutom får enormt bra recensioner i pressen. blir väl lite exempelbilder och nån kortare review framöver. Var iallafall den här filmen som sålde in mig.



Har börjat leta efter en lösning för att montera en timelapse motor på SkullTECH dollys och jag tror nog det dyker upp en färdig produkt för detta snart för de befintliga modellerna av ProSlider/FlySlider.

Sen kommer årets videoblog igång strax, den officiella kick-offen sker nästa helg 8-9 oktober då det först är Forum Railjam på fredag då Byssa glider in och gästspelar i stan, sen lördag då det är premiär för RipCurls nya rulle Welcome Home vol. 2

Teaser på filmen nedan




Men fram till detta händer blir det faktiskt nöta kontor idag för imorgon skall jag undervisa pedagoger och Svenska Kyrkan hur man klipper film, perfekt fredagsnöjje.