Riksgränsen, åkarnas favorit

När jag växte upp hade jag förmånen att kunna använda mig av en stuga i Björkliden som i sig erbjuder fantastisk och varierande åkning. Om det inte vore nog så har de som sin granne en av vad jag tycker är
de bästa anläggningarna i världen och definitivt den bästa i Sverie (om man är där för att åka..

(TV. Ruggit gammal bild från framsidan av stugan med gamla Rosviks gänget.. -97 eller -98 var året.. Jag, Matte och Joel)

I Riksgränsen finns några riktigt sköna spots och det bästa av allt är att de är relativt lättillgängliga direkt från liften. För den som inte varit dit tar du dig enklast med tåg eller flyg till Luleå och sedan tåg med panorama-tåget direkt till Riksgränsen. Var dock ute i tid med boende då det i princip inte finns något annat att bo på än hotellet (finns inget annat i övrigt heller för den delen;)




 (TH. Jag droppar Apelsin-klyftan -96 el. -97 tror jag mig minnas..)

Mer matnyttig fakta är att Riksgränsen är Sveriges med nederbördsrika område och säsongen brukar komma igång i februari och löpa med lite tur fram till midsommar. Höjdpunkterna brukar ligga kring veckorna före påsk och löpa ca 3-4 veckor. Då kan du med lite tur få ditt livs åk ;)

Länk till artikeln om åkarnas favorit