DIY projekt under förkylningen

Ligger som bekant hemma och är förkyld, det börjar dock släppa så jag har haft lite tid att pyssla med mitt DIY projekt för att bygga en 360 graders panoreringshuvud för timelapsefoto.



I mitt fall består det då av en slaktad äggtimer och ett gorilla pod stativ som nu skall kunna snurra 360 grader medan kameran fotar.
Allt är ju begränsat till 360 grader och 1 timme men det är lätt och smidigt så det har nog sin plats i väskan tror jag.




Jag är långt ifrån först att göra en liknande lösning men har inte sett allt för mycket av detta i Sverige iallafall så jag tänkte jag provar.

Är du själv sugen på liknande kan jag tipsa om äggtimern som kostar 49kr på närmaste Clas Ohlsson, en gorilla pod för ca 400 kr och så självklart lite epoxylim och verktyg, sen krävs tiden att spendera och viljan att limma ihop fingrarna, men det är ingen raketforskning direkt.











       

Är så jäkla förkyld, och i vanlig manege så sparar jag ut min tärda mustasch under förkylningen. Den börjar släppa så jag hoppas på att kunna vara med imorgon under nyårsmiddagen. Satt och spånade på någon form av moteringsplattform för min nya laptop som jag tänkte man skulle kunna ha monterad på det mindre stativ jag just köpt till DSLR kittet.
Är ju skönt när man foto om man kan köra remote och se allt direkt (lite tragiskt motiv denna gång men jag lovar bättra mig..)