I snöstormen

Sitter och styr mitt digitala liv, är sanslöst vad snabbt en planering fallerar när en sync mellan allt går fel.. Så idag gav jag mig tusan på att lösa situationen hemma i lägenheten nu när allt börjar vara färdigrenoverat och städat. Situationen är just nu 3 bärbara mac-datorer, en imac, 2 iphones och en xbox360 som aggerar trådlös mediaserver.. Om jag bortser från tv-spelet så måste jag säga att MobileMe nog var lösningen, nu förändras min kalender överallt när vilken av enheterna som helst byter någon info i anteckningar, kalender, safari, lösenord eller kontakter.. fungerar faktisk skrämmande bra. Sen har jag faktiskt så att skulle man tappa en telefon går den spåra via systemet och även nollställa och låsa remote :)

Jag och Evelina under vår semestertripp på västkusten
Förutom att sitta och jiddra som en tekniknörd så har jag nu en klar utsikt över den pågående "snöstormen" och jag hoppas verkligen att Evelina tar sig hem som planerat för SJ AB litar jag inte speciellt mycket på för tillfället (prova bara stava deras namn baklänges..)
Det var -12C i Göteborg idag när jag vaknade och "det är ju inget" säger alla Norrlänningar jag pratat med idag men då ska man veta att här är havet öppet och det blåser konstant.. tar lätt hellre -30C i Piteå än -12 i Gbg.
Beach-häng på västkust
I all den här kylan kom jag på att jag skulle värma mig med lite bilder från sommaren, och självklart måste jag ju då dela med mig.

Sommar skejt med grill och bärs i Göteborg medans Byssa och Adde var och hälsade på.