Vallsberget, teacher, mother, secret lover!

Jag växte upp där och jag la grunden för hela mitt alpina liv i denna backe. Första gången jag stod på skidor var nog när jag var kring 2-3 år har jag fått återberättat för mig, min pappa var då tränare i piteå alpina. Åren gick fort och redan vid ca 11-12 års åldern drog jag på mig snowboarden första gången.

Under alla år så har Vallsberget varit min "hemmabacke" och få anläggningar har nog gjort så mycket för sina åkare över åren som dem. Hur sur jag många gånger än varit på dem så kan jag alltid peka på dem som den enda anläggning som någonsin lånat ut nyckeln till pistmaskinshallen  och pistmaskinen åt mig och sagt att att jag får bygga vad jag vill!
När vi körde som mest där, -97-2000 så var jag nog när i snitt 5-6 dagar i veckan och nötte, morgon som kväll och vi hade till och med ett eget uttag vid liften för motorvärmaren bredvid personalens egna bilar.
Hemma över jul i år så hittade jag min samling av årskort, jag räknade ihop inte mindre än 11 årskort innan jag började "vara lite vip" och kunde köra utan liftkort. Räknat i timmar så har nog Vallsberget mer plats av mitt liv än något annat.

Vallsberget har nu under några år när jag besökt förfallit och det har känns sorgligt just då man har så mycket tid och bra minnen därifrån och jag hade mer eller mindre gett upp hoppet när jag skickade dem ett email i år vid jul och bad dem ta sig i kragen för kidsens skull.. sen såg jag bildserien idag på Tacky därifrån och blev alldeles varm i själen!


K-ken i rö-en så fett de styrt upp i den lilla backen! Check it, shred it och insup glädjen så ses vi så snart jag bara kan ta mig hem!

Butterbox

12 meters Big Jump
10 meters Big Jump
Barrel Bonk
Jag böjer mitt huvud och bockar då Vallsberget än en gång visar vägen för alla mindre anläggningar runt om i Sverige, antingen så styr man upp och steppar upp! Eller så lägger man ner och Vallsberget tillhör definitivt kategori ett!

Först railparken i centrala Umeå och sen det här, Norrland dominerar än en gång!