Varingskollen, Oslo

Jag, Sampo och Peter bestämde oss i torsdag för en helgtripp till Varingskollen utanför Oslo då jag hört att det skulle vara grymma förhållanden där. Efter ett samtal med en god vän i Oslo så var hotellet löst och så drog i väg tidigt lördag morgon.

Vi plockade upp Andreas i Oslo efter lite offpistkörning med Forden i Oslo-centrum.. Var inte direkt lite snö i den stan! Vi tog oss ca 3 mil utanför Oslo till backen och vid 10.30 kunde vi konstatera att bluebird och Mr. powder hade hookat upp! Helt enorma mängder puder, sjönk ner till bröstet när jag skulle försöka hajka till ett dropin. 4-5 timmar spenderades med puder och snakeruns (och lite park shred faktiskt för att lugna ner hjärtat)






Efter lördagens åkning blev det relaxen på taket av hotellet, sjukt nice att sitta i en glasbastu med en kall bärs och ha utsikt över hela Oslo!


Mattias



Lägg till bildtext
Vi hade smala förhoppningar när vi vaknade på söndag efter en hyffsat hård natt med Matte Rönnholm, (en av mina äldsta snowboardvänner som numera bor i Oslo) men vi tog oss till backen och möttes av ändå bättre förhållanden. Helt galen shred i helgen, och om något finns med på våra GoPros så kommer det upp en edit så fort jag får tummen ur.