Lägenhetsrenovering

Börjat täcka
Det har varit lugnt på bloggfronten sen i slutet av förra veckan då jag har haft fullt upp med att renovera i lägenheten. Har slagit ut en vägg mellan vardagsrummet och köket för att få in mer ljus och helt enkelt en öppnare planlösning. Är grymt nöjd med resultatet och kan stoltsera med att det är jag och pappa som har styrt än så länge. För de som går i tankarna att renovera eller riva kan jag säga att det dammar något kopiöst! Vi hade värsta Dexter miljön men ändå så trycker dammet genom allt, lister, dörrkarmar mm.. Har skurat 5 vändor nu och det blir nog ytterliggare några innan man får bort allt damm.

Dammskydda köket i största möjliga mån
Ta lös fodret och separera givaren för golvvärmen
Boom.. sen var vi igenom, dammar så sjukt mycket
Men det är skönt att se vad som komma skall
Linjerna börjar synas
Väggen till höger på bild börjar vara klar och dörrkarmen är nu borta
Allt som skall rivas är nu rivet, nu är det uppbyggnad med nytt foder med led spottar och en eklist över golvet som skall monteras.
Återkommer med mer när allt är på plats, men nu är det i händerna på elektrikern och snickaren, själv är det kontoret några dagar innan jag åker upp till Evelina i Östersund för att hjälpa henne med sin lägenhet. Är så oerhört peppad på att åka från stan nu alltså och få träffa min liebling.